Jag gillar verkligen mitt jobb i kundtjänst och receptionen. Det är både roligt och stimulerande. Trots det går jag med blandade känslor till jobbet dessa dagar. Jag vet att det kommer att vara några stressiga veckor framöver med närmare hundra telefonsamtal per dag. Och kluriga frågor att besvara i receptionen. Vid dagens slut är jag helt mör och nästan hes. Men det känns ändå stimulerande och otroligt roligt. Tänk att så många vill komma till oss på Folkuniversitetet för att utvecklas i sina jobb eller privat, eller helt enkelt för att ägna sig åt sina favorithobbies. Vissa kurser är ju mer populära än andra. Många som har gått en kurs i keramik eller måleri väljer att fortsätta år efter år. De som väl har börjat klä om sin fåtölj fortsätter att gå kurs efter kurs i möbelrestaurering. Likaså i vår silversmedja. Där är det alltid full aktivitet dag, kväll
som helg. Att möta alla dessa människor är det som gör att jag gillar mitt jobb så mycket. För mig är det en glädje i att höra de som äntligen har bestämt sig för att gå den där kursen som de har funderat på att gå i alla år. Jag gillar att få hjälpa andra – det gör mig glad.
Lena Harrysson, Folkuniversitetets kundtjänst och reception
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar